• The General Mental Health Forum is now a Read Only Forum. As we had two large areas making it difficult for many to find, we decided to combine the Mental Health & the Recovery sections of the forum into Mental Health & Recovery as a whole. Physical Health still remains as it's own area within the entire Recovery area.

    If you are having struggles, need support in a particular area that you aren't finding a specific recovery area forum, you may find the General Struggles forum a great place to post. Any any that is related to emotions, self-esteem, insomnia, anger, relationship dynamics due to mental health and recovery and other issues that don't fit better in another forum would be examples of topics that might go there.

    If you have spiritual issues related to a mental health and recovery issue, please use the Recovery Related Spiritual Advice forum. This forum is designed to be like Christian Advice, only for recovery type of issues. Recovery being like a family in many ways, allows us to support one another together. May you be blessed today and each day.

    Kristen.NewCreation and FreeinChrist

I want to get closer...

SimplyUnique

Simply Unique, Simply Me
Apr 16, 2005
11,811
156
32
Belgium
Visit site
✟12,731.00
Faith
Christian
Politics
US-Republican
Ok...I want to get closer to this one guy. And aside from liking him and thinking he's totally awesome no matter what, I also feel he may help me in my walk with Christ also!

He's turning 16 this month, we go to the same youth group and school. I would have to wait till next year to date him though because i'm still in middle school and he's in 10th. My mom knows I like him and she's aproved of him etc...blah blah.

Now...I just want to know how I can be his friend...I mean he and I are kinda friends already, but I mean like close friends where we can talk more and such.

He is Catholic and so religious! He's really respectable and is just like no other guy i've met!

So please if you have any suggestions...I don't even know if this is the right thread...but i'm kinda struggling with choices and such.
 
A

Anti Existance

Guest
Ok wel since your from Belgium i'll just talk in that language.

Het beste wat je [bless and do not curse][bless and do not curse][bless and do not curse][bless and do not curse] doen is die gozer gewoon direkt uit vragen , wat is nou het geval het is een win win situatie als je direkt zegt waar het op staat. Als hij nee zegt kun je verder met je leven, en als hij ja zegt heb je een date. Pas wel op voor wolven in schaapskleren, men kan achter de kast veel slechte eigenschappen hebben waar je pas later achterkomt, laat hem geen dingen bij je doen die je niet leuk vind of niet accepteerd, maar uit wel je liefde voor hem. Jongens houden er niet van om eromheen te draaien, en subtiele dingen daar begrijpen ze niks van, dus gewoon recht voor z'n raap en geen verlegen gedoe, do or die aanpak om het maar zo te zeggen.

Verders zou ik je niet te druk maken, je bent constant bezig in je hoofd met hoe je hem uit moet vragen ,fantaseren en zo maar dat zet geen zoden aan de dijk , nogmaals loop gewoon naar hem toe zeg dat je hem leuk vind, dat ie niet meteen erover hoeft te beslissen maar dat je het best leuk zou vinden om een keer met hem uit te gaan.

Misschien is het antwoord in het begin negatief, maar als je niks laat horen daarna komt ie misschien toch op de proppen om je uit te vragen ,zo niet dan ga je verder met je leven.(na 3 a 5) weken maximaal, meer had ik er niet in geinvesteerd als ik jou was.
 
Upvote 0

thepianist

Well-Known Member
Sep 6, 2005
4,619
124
63
✟5,574.00
Faith
Baptist
Marital Status
Married
Politics
US-Republican
:scratch: Well, you can try to talk to each other about your common interests - that's always a pretty good thing. Also, since he is very religious, try inviting him to come with you to church once. Who knows - maybe he'll go with you, at least one time. God bless you, dear. :hug: :prayer:
 
Upvote 0

SimplyUnique

Simply Unique, Simply Me
Apr 16, 2005
11,811
156
32
Belgium
Visit site
✟12,731.00
Faith
Christian
Politics
US-Republican
Anti Existance said:
Ok wel since your from Belgium i'll just talk in that language.

Het beste wat je [bless and do not curse][bless and do not curse][bless and do not curse][bless and do not curse] doen is die gozer gewoon direkt uit vragen , wat is nou het geval het is een win win situatie als je direkt zegt waar het op staat. Als hij nee zegt kun je verder met je leven, en als hij ja zegt heb je een date. Pas wel op voor wolven in schaapskleren, men kan achter de kast veel slechte eigenschappen hebben waar je pas later achterkomt, laat hem geen dingen bij je doen die je niet leuk vind of niet accepteerd, maar uit wel je liefde voor hem. Jongens houden er niet van om eromheen te draaien, en subtiele dingen daar begrijpen ze niks van, dus gewoon recht voor z'n raap en geen verlegen gedoe, do or die aanpak om het maar zo te zeggen.

Verders zou ik je niet te druk maken, je bent constant bezig in je hoofd met hoe je hem uit moet vragen ,fantaseren en zo maar dat zet geen zoden aan de dijk , nogmaals loop gewoon naar hem toe zeg dat je hem leuk vind, dat ie niet meteen erover hoeft te beslissen maar dat je het best leuk zou vinden om een keer met hem uit te gaan.

Misschien is het antwoord in het begin negatief, maar als je niks laat horen daarna komt ie misschien toch op de proppen om je uit te vragen ,zo niet dan ga je verder met je leven.(na 3 a 5) weken maximaal, meer had ik er niet in geinvesteerd als ik jou was.


English please! I'm not dutch, i'm american
 
Upvote 0