• Starting today August 7th, 2024, in order to post in the Married Couples, Courting Couples, or Singles forums, you will not be allowed to post if you have your Marital status designated as private. Announcements will be made in the respective forums as well but please note that if yours is currently listed as Private, you will need to submit a ticket in the Support Area to have yours changed.

Bonjour!

Defuret

100% Belette Canadienne
Mar 9, 2006
425
16
Toronto
✟23,142.00
Faith
Anglican
Marital Status
Single
Politics
CA-Conservatives
Ya toujours UniLang.org, je trouve celui-là assez sympa. Faut dire que j'y vais pour apprendre d'autres langues et pas le français mais je suis sûr qu'il y a des gens là-bas qui seraient ravis de t'aider. Bon courage avec la langue, c'est pas facile mais je dis toujours que la meilleure façon de bien apprendre est de faire exactement ce que tu fais maintenant, puisqu'apprendre dans une salle de classe vaut rien du tout.

Sinon moi j'ai le gallois comme ma propre troisième langue! Je suppose que c'est ta deuxième non? Intéressant. Très intéressant.

There's always UniLang.org, I find that one reasonably nice. I have to say that I go there for other languages and not French but I'm sure there are people over there that'd be delighted to help you out. Good luck with the language, I always say that the best way to learn it is to do exactly what you're doing because learning in a classroom's worth nothing.

Anyway Welsh is actually my own third language! I suppose it's your second? Interesting, very interesting.

Upvote 0

Defuret

100% Belette Canadienne
Mar 9, 2006
425
16
Toronto
✟23,142.00
Faith
Anglican
Marital Status
Single
Politics
CA-Conservatives
Welsh is my first, english my second. Diolch yn fawr.
Wps, pardon! Ça rend même plus intéressant en fait! T'es la...euh...deuxième gallophone que j'ai rencontrée qui apprend le français. Et j'en "connais" pas mal si on peut "connaitre" quelqu'un en-ligne.

(Oui jusqu'à la fin de ma vie j'écrirai "wps" en place de "oups". C'est trop chouette comme mot.)

Wps sorry! That makes it even more interesting in fact! You're....um...the second gallophone I've met that's learning French. And I know quite a few if you can "know" someone on-line.
(Yes until the end of my life I will write "wps" instead of "oops". It's such a cool word.)

Upvote 0

tamtam92

Veteran
Oct 6, 2002
1,725
50
41
Visit site
✟24,693.00
Faith
Christian
Marital Status
Single
Je connais (mais en vrai) une galloise qui est actuellement en France. Rien de tel que l'immersion pour apprendre une langue, mais ce n'est pas toujours indespensable non plus.

En tout cas reviens par ici, ça t'aidera.

(Et désolée, j'ai la flemme de traduire en anglais)...

Upvote 0