• Starting today August 7th, 2024, in order to post in the Married Couples, Courting Couples, or Singles forums, you will not be allowed to post if you have your Marital status designated as private. Announcements will be made in the respective forums as well but please note that if yours is currently listed as Private, you will need to submit a ticket in the Support Area to have yours changed.

Jonathan David

Revolutionary Dancer
Jan 19, 2004
4,318
355
118
Home.... mostly
Visit site
✟28,856.00
Faith
Judaism
Y'a t'il du monde qui a passe du temps a Taize? Un des freres est venu au Canada ily a deux ans. Depuis la fin de semaine que j'ai passe avec lui (et quarante autres etudiants a mon universite), j'ai voulu (c'est un mot ca?) voyager en France et passer deux semaines a Taize. Pour ceux qui sont deja alles, y'a t'ils des histoires a raconter? Des conseilles a donner? N'importe quoi que vous voulez dire? Ca doit etre formidable de s'assoir et chanter avec des centaines d'autres.

raphink

Regular Member
Jan 12, 2005
609
13
43
Cannes
Visit site
✟23,305.00
Faith
Christian
Marital Status
Married
Jonathan David said:
Des conseils a donner?

Oui j'ai un conseil : vas-y !!! :clap:

Taizé est un des lieux les plus importants dans l'histoire de ma relation avec Dieu et de ma foi. J'y suis allé 5 fois, pour 6 semaines au total, et j'y ai vécu et découvert des choses extraordinaires :D

Je compte d'ailleurs aller y faire une retraire de quelques semaines dans les mois à venir. J'ai contacté un frère à ce sujet le mois dernier. Donc si vous allez à Taizé bientôt, tenez-moi au courant qu'on puisse s'y retrouver :wave:

Upvote 0

raphink

Regular Member
Jan 12, 2005
609
13
43
Cannes
Visit site
✟23,305.00
Faith
Christian
Marital Status
Married
Upvote 0

soda

life's the adventure - got one yourself
Feb 7, 2005
5,102
120
✟28,378.00
Faith
Methodist
Marital Status
Private
j'ai ete a taize pour une semaine.

sorry, my french is too bad to tell you about this.
I went there with some of my friends and we had a really good time. But for me, after a week it was enough. you have to get used to that special kind of singing and the food was ... eatable. but to spend time with god and share your view with other christians you'll have a good time.

Upvote 0